פיזיותרפיסט ספורט חיפה

מחפשים פיזיותרפיסט ספורט חיפה? הגעתם למקום הנכון!

מכון נבון מתמחה מזה שנים רבות בטיפולי פיזיותרפיה מגוונים, עם התמקצעות מיוחדת בפציעות ספורט. אנחנו מטפלים בספורטאים מקצוענים וכן באנשים אשר נפגעו במהלך פעילות גופנית בשעות הפנאי, ובונים תוכנית שיקום אישית לכל אחד ואחד. הטיפול מתחיל באבחון מקצועי של שרלי נבון, פיזיותרפיסט מוסמך שהיה כדורסלן מקצועי בעברו, שימש כפיזיותרפיסט הראשי של עירוני נהריה בכדורסל וכיום מספק טיפול פיזיותרפיה לאגודות ספורט מאזור הצפון מתחום הכדורסל, הריצה והקרוס-פיט ובעל קליניקה פרטית של פיזיותפיסט ספורט חיפה. לאחר האבחון והבנת צרכי הטיפול, נבנית תוכנית שיקום שמטרתה חזרה הדרגתית לפעילות גופנית, כדי למנוע חזרה מהירה מדי ופציעה חוזרת. במסגרת הטיפול נעשה שימוש בתרגילים מיוחדים, טכניקות טיפול מתקדמות, עזרים חשמליים, ציוד ייעודי וגישות טיפול פסיכולוגיות, לטובת הליך שלם ומיטבי, בזמן הקצר ביותר. 

פיזיותרפיסט ספורט חיפה

מדוע חשוב להגיע לפיזיותרפיסט ספורט חיפה?

פיזיותרפיה היא טיפול יעיל וחשוב שמוצע כקו ראשון בפגיעות רבות והליכי שיקום שונים. עם זאת, בכל הקשור לפגיעות ספורט מומלץ להגיע לפיזיותרפיסט מוסמך אשר זהו עיקר עסוקו, כדי לקבל את הטיפול המדויק ביותר. פיזיותרפיסט ספורט מתמחה במניעה, הערכה, טיפול ושיקום של פציעות ומצבים הקשורים לספורט ופעילות גופנית, תוך שילוב של ידע רפואי וטכניקות טיפוליות לטובת מספר מטרות: 

  • הערכת פציעות – פיזיותרפיסט ספורט מעריך את היקף ואופי הפציעות כגון נקעים, מתיחות, שברים וקרעים באמצעות בדיקות גופניות, בדיקות אבחון וסקירות היסטוריה רפואית.
  • טיפול ושיקום – בשלב השני מעוצבת תוכנית טיפול מותאמת אישית שעשויה לכלול שילוב של טיפול ידני, תרגילים טיפוליים שיטות חשמליות וטכניקות אחרות להקלה על ריפוי ושיקום תפקוד.
  • שיפור ביצועים – פיזיותרפיסט ספורט מוביל את הספורטאים לשפר את הביצועים הגופניים הכוללים שלהם על ידי טיפול בחולשות, אופטימיזציה של תנועה ומתן אסטרטגיות למניעת פציעות.
  • חזרה למשחק – לאחר פציעה, הפיזיותרפיסט יודע להנחות את הספורטאים כיצד לחזור בבטחה לספורט או לפעילות הגופנית שלהם, תוך התחשבות בגורמים כמו התקדמות ההתאוששות והמוכנות של הספורטאי.
  • אסטרטגיות מניעה – הפיזיותרפיסט יידע להדריך את המטופלים לגבי טכניקות אימון נכונות, שגרות חימום, מכניקת גוף וכלים למניעת פציעות.

פציעות מוכרות לספורטאים

ישנן מספר פציעות נפוצות המאפיינות פעילות ספורטיבית ובהן: 

  • פציעות קרסול – הקרסול מועד לפגיעה בשל העומס הרב שמופעל עליו ופציעה בקרסול יכולה להתבטא במתיחת גיד, קרע או נקע, אשר נפוצות בעיקר בקרב רצים, כדורגלנים וכדורסלנים. תנועה סיבובית חדה בקרסול עלולה להוביל לפציעה אשר תתבטא לרוב בכאב עז ונפיחות מקומית. 
  • פציעות ברך – אחד האיברים העיקריים שנושאים בעומס פעילות גופנית היא הברך. כאבים, דלקות, קרע ברצועות או פגיעות מבניות שכיחות מאד בברכיים של ספורטאים ועלולות להשבית אותם מפעילות לחלוטין.  
  • פגיעה בכתפיים – דלקות, מתיחות או פריקות כתפיים נפוצות בקרב ספורטאים אשר מפעילים כוח בזרועות כגון הרמת משקולות, שחיה, טניס או כדור יד. 
  • פגיעות מפרקים שונים – החל ממרפק טניס ועד דלקות בשורש כף היד או פריקה של אצבעות – המפרקים של ספורטאים פועלים בעומס רב ולעתים סובלים מפציעות שונות שמצריכות טיפול ושיקום. 

טיפול פיזיותרפי פרטי בחיפה

קשה להעריך את חשיבותה של פיזיותרפיה בשיקום פציעות ספורט. טיפול פיזיותרפי מקצועי יכול לעשות את ההבדל בין פגיעה מתמשכת ונזק בלתי הפיך לבין חזרה מהירה ובטיחותית לשגרה. באמצעות פיזיותרפיה ניתן לקדם ריפוי, לשקם תפקוד ולמנוע פציעות נוספות. אנחנו במכון נבון שמים דגש על טיפול בכאב באמצעות טיפול ידני, שיטות חימום וקירור ותרגילים טיפוליים כדי לסייע בהפחתת כאב ודלקת, על מנת לבצע תרגילי שיקום ביעילות. שרלי נבון משתמש בכלים פסיכולוגיים כגון ACT – Acceptance and commitment therapy, טיפול בקבלה ומחויבות אשר עוזר לאנשים להתמודד עם מגבלה, כאב או מצוקה גופניים שנמשכים לאורך זמן. אנחנו לוקחים בחשבון את המצוקה הנפשית והמנטאלית שעלולה להיות כרוכה בפציעת ספורט, אשר מגבילה את יכולתו של ספורטאי לבצע את הספורט או את הפעילויות היומיומיות שלו. במכון נבון תקבלו תוכנית טיפול מותאמת אישית המתמקדת בשיקום טווחי תנועה, כוח ויכולות תפקודיות ספציפיות למצבכם ורצונותיכם. נקפיד על תרגילים שימנעו חוסר תנועה, כיוון שבתקופות של פעילות מופחתת עקב פציעה, השרירים עלולים להיחלש, והמפרקים יכולים להתקשות. תקבלו מאיתנו תרגילים וטכניקות המקדמים תיקון רקמות, על מנת להבטיח שיקום תפקודי, כל זאת בגישה פרטנית אשר לוקחת בחשבון את המאפיינים השונים של כל פציעת ספורט וכל אחד ואחת. ולא פחות חשוב מכך – תקבלו הדרכה פרטנית כיצד להימנע מפציעות חוזרות בשילוב חזרה הדרגתית וזהירה לפעילות שלכם. שרלי נבון הוא פיזיותרפיסט ספורט חיפה, בעל קליניקה במיקום נגיש וחניה נוחה, שעומד לרשותכם בשעות גמישות. 

טיפול נבון. ביחד בתנועה הנכונה.

לתיאום פגישה, אנא מלא/י את הטופס. נשמח להכיר.